Anette Løvdal | Lækker efterårssuppe til de kolde aftener :-)
17394
post-template-default,single,single-post,postid-17394,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.7,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

25 sep Lækker efterårssuppe til de kolde aftener :-)

Årstiden skifter, efteråret er kommet. Det bliver koldere og mere mørkt nu.  Vi får automatisk lyst til mere tungt og varmt mad – jeg gør i alt fald!

Jeg har lavet en rigtig nem og super lækker hokkaido suppe som du her får opskriften på.  Den tager ikke lang tid at lave, og passer perfekt på de kolde aftner:

Du skal bruge:

1 Hokkaido græskar

1-2 løg

3 fed hvidløg

½ rød chili – tilpas alt efter hvor stærk du ønsker suppen.

lidt knust koriander

1 L vand  – gerne med noget hjemmelavet bone broth ( fond) eller boullion

citronsaft.

————————————————————————————————————

skyl alle grøntsager godt og skær i skiver.  Hokkaidoen skæres midt over, udkernes og herefter skæres den i tern.

svits løg og hokkaido i en gryde med kokosolie.  Herefter tilsæt hvidløg, chili, koriander og 1 L vand.

Lad suppen simre i ca 20 minutter.  Blend suppen og smag til med citronsaft, salt og peber.  Hvis suppen er for tyk, kan du tilsætte mere vand eller evt. fløde.

Ved serveringen hældte jeg lidt øko jomfruoliven olie over og dryssede med hakket frisk persille og 1 spsk hampefrø.  Alternativt kan du riste græskarkerner  på panden, afkøl og drysse over suppen sammen med en klat skyr.

Det er vigtigt for mig at mine måltider indeholder både kulhydrater, fedtsyrer og protein for at give mig mæthed og god næring.  Selve suppen er rig på kulhydrater, så tilsætter jeg fedtsyre med olivenolien og protein ved hampefrø.  Men alt er smag og behag – så varier tilbehør alt efter hvad du bedst kan lide.

Suppen her er antiinflammatorisk, og går ind og støtter kroppens immunforvar.

VELBEKOMME!

Endnu ingen kommentarer

Skriv en kommentar